روش مطالعه درس عربی از زبان رتبه های برتر کنکور سراسری

خرید بک لینک

روش مطالعه, درس عربی از زبان رتبه های برتر کنکور, سراسری,

محمد امین روا نبخش

رتبۀ 2 گروه آزمايشي علوم تجربي آزمون سراسري 95 ، عربی 100 درصد:

متن در سهای کتاب درسی را با دقت م یخواندم؛ چون اسکلت بندی سؤالهای

آزمون سراسری, از کتاب درسی است و لغات آخر کتاب را نیز با دقت می خواندم.

در کل، چون سال دوم و سوم خوب کار کرده بودم، برای این درس وقت زیادی

نمی گذاشتم و بیشتر تست می زدم.

سید شایان پور میر بابایی

رتبۀ 1 گروه آزمايشي علوم تجربي آزمون سراسري 93 ،

عربی 7/ 94 درصد:

به نظر من، عربی یک مجموعه قواعد دارد که خواندنی است و در ابتدا باید به این

قواعد مسلط شد و سپس تست کار کرد. این قواعد حتی در مبحث ترجمه هم مهم

است. من برای عربی از سال دوم به طور جدی شروع به مطالعه, کردم، اما تسلط مرا در سال سوم به دست آوردم و سال چهارم بیشتر تست می زدم.

زهره بابایی

رتبۀ 13 گروه آزمايشي علوم انسانی آزمون سراسري 94 ، عربی

اختصاصی 100 درصد:

از سال دوم به صورت جدی عربی را براي آزمون سراسری, خواندم. ابتدا قواعد را)همراه با پیشخوانی( به صورت کامل در کلاس یاد می گرفتم و سپس تمرینهای

کتاب را به طور کامل حل و تمام متن دروس و گزاره های داخل تمرینها را تجزیه و تحلیل می کردم و این روند را تا پایان سال آزمون سراسري ادامه دادم و بعد ازکتاب، برنامه حجیمی برای تست زدن طراحی کردم؛ به طوری که اکثرکتابهای تست موجود در بازار را چند بار حل کرده بودم؛ البته کتاب درسی همیشه برای من اولویت داشت و عربی سه سال دبیرستان من آن قدر نوشته شده و سیاه است که قابل خواندن مجدد نیست، و حتی تمام جمله های جزوۀ دبیرم را تجزیه وتحلیل کردم و مجبور شدم كه دوباره جزوه جدیدی را تهیه کنم.

مجتبی جعفری مسلم

رتبه 138 گروه آزمايشي علوم انسانی آزمون سراسري 93 ، عربی عمومی

80 درصد و عربی اختصاصی 7/ 81 درصد :

ابتدا قواعد درس را از روی جزوه یا کتا بهای کمک درسی مطالعه, و سپس همان

قواعد را در دفتر جداگانه خلاصه نویسی و در نهایت تست زنی را شروع می کردم.

تستها را درطول هفته تقسیم می کردم؛ به طوری که هر روز یک یا نیم ساعت

از مطالعه, خود را به تست زنی عربی اختصاص می دادم، یعنی همۀ تستها را در

یک روز تمام نمی کردم؛ زیرا این عمل، هم باعث خستگی ذهن و زده شدن از درس عربی و هم باعث یادگیری ناقص آن درس می شود. این شیوه که من هر روز دربرنامه مطالعاتی ام تست زنی عربی داشته باشم، باعث می شد که من هر روز قواعد رامرور کنم و با آرامش تمام، ریز به ریز نکات را تحلیل کنم و ۹۹ درصد نکات همان درس را یاد بگیرم و سپس تمام نکات مهمی را که در پاسخنامۀ تشریحی تستها وجود دارد، در دفترچه های جداگانه یادداشت می کردم و این دفترچه را همیشه همراه خود داشتم و در اوقاتی که داخل ماشین بودم یا در وقتهای تلف شده، آن نکات را مرورمی کردم.

بعد از آنکه همه تستها را زدم و بر قواعد مسلط شدم، این قواعد و نکته های آن

را روی قرآن کریم تمرین کردم؛ برای مثال، در مبحث اعلال، فعلهای معتل را ازروی قرآن پیدا نموده و نوع فعل معتل و نوع اعلالی را که در آن صورت گرفته است مشخص کردم. این تمرین و تکرار باعث شد که بیشتر و بیشتر بر مباحث درس عربی مسلط شوم.

علی ولایی

رتبۀ 1 گروه آزمايشي علوم انسانی آزمون سراسري 93 ، عربی عمومی

89/4 درصد و عربی اختصاصی 100 درصد :

در عربی پای هام ضعیف نبود و به خاطر علاق هام به این درس ، مطالعۀ آن برایم سخت نبود؛ هر چند که در درک مطلب کمی مشکل داشتم؛ چون معتقدم که سؤا لهای این بخش کمی سلیق های است. در کل، تمام دروس، بخصوص در سهای تفهیمی از نگاه رتبه های برتر آزمون های سراسری,

عربی را چطور بخوانیم؟

تنها درس داوطلبان گروه های علوم گروه آزمايشي علوم ریاضی و فني، علوم تجربي و هنر که در سال چهارم تدریس

نم یشود و در آزمون سراسری, از آن، سؤال طرح م یگردد، درس عربی است؛ از همین رو، عد های از داوطلبان اين

گرو ههاي آزمايشي، زمان لازم را برای مطالعه, و آماده شدن براي این درس، اختصاص نم یدهند و در نتیجه در آزمون

سراسری, درصد خوبی را کسب نم یکنند.

از سوی دیگر، این درس برای داوطلبان علوم انسانی اهمیتی دو چندان دارد؛ زیرا دان شآموزان علوم انسانی در آزمون

سراسری,، عربی عمومی و اختصاصی دارند و در واقع از این درس، دو مجموعه سؤال )یکی عمومی و یکی تخصصی( برای

داوطلبان علوم انسانی طرح م یشود.

آنچه م یخوانید، تجربۀ داوطلبان داراي درصدهای خوب در درس مورد نظر بوده است و حکم قطعی نیست؛ به عبارت

دیگر، شاید شما از شیوۀ دیگری بهره ببرید و موفق نیز بشوید، و اگر شما با درس مورد نظر مشکلی ندارید، نباید

نحوۀ مطالعۀ خود را تغییر دهید یا شاید شیوۀ مطالعۀ یک رتبۀ برتر با توجه به مهارت و سطح آمادگی شما، نتواند

پاسخگوی نیاز شما باشد. در این شماره، به نحوه مطالعۀ درس عربی از زبان چند رتبۀ برتر م یپردازیم:

19 مهر ماه 1395 سال بیست و يكم ، شماره 13 28

مثل عربی یا ریاضی، را روز خوانی م یکردم؛ یعنی همان روز که معلم درس م یداد،

زمانی را در خانه برای مطالعه, آن دروس اختصاص م یدادم.

تارا فرسادفر

رتبۀ 1 گروه هنر آزمون سراسري 93 ، عربی 100 درصد:

به نظر من، درس عربی با تمرین زیاد جواب م یدهد. برای فراگيري این درس،

ابتدا قواعد را میخواندم و بعد با تست زدن نکت هها را در ذهنم تثبیت م یکردم؛

حتی ترجمه را هم با تست زدن در ذهنم تثبیت می کردم؛ البته در درک مطلب تا

فروردین مشکل داشتم، اما بعد از تعطیلات نوروزی، وقت زیادی روی درک مطلب

گذاشتم و در این بخش هم مسلط شدم.

نگین یغمایی

رتبۀ 2 گروه آزمايشي علوم ریاضی و فني آزمون سراسري 93 ، عربی

85 درصد:

بعد از امتحانات نهایی نیز سؤا لهای عربی همه آزمو نهاي سراسری, سا لهای

اخیر را حل کردم و هر روز یک آزمون سراسري عربی م یدادم و یک درک مطلب

کار م یکردم. در طی سال هم با آزمو نهای آزمایشی که در آنها شرکت م یکردم،

جلو م یرفتم.

امید شمس اللهی

رتبۀ 2 گروه آزمايشي علوم انسانی آزمون سراسري 93 ، عربی عمومی

100 درصد و عربی اختصاصی 7/ 86 درصد:

سال چهارم هم دبیرمان تمام تست های آزمو نهاي سراسری, و آزاد 10 سال اخیر

را سر کلاس م یآوردند و هر جلسه دو مجموعه کامل تست م یزدیم و ایشان هر

تستی را که م یدیدند مشکل است، توضیح م یدادند و قواعد عربی مرتبط با آن

سؤال را دوره م یکردند.

الهام حبی بزاده

رتبۀ 4 گروه آزمايشي علوم انسانی آزمون سراسري 93 ، عربی عمومی 7/ 90

درصد و عربی اختصاصی 95 درصد:

تابستان منتهی به سال چهارم، عربی را شروع کردم. ابتدا هر

مبحث را م یخواندم و سپس برای آن، تست م یزدم.

از مهرماه به بعد، مطالعه, عرب یام محدود به گوش دادن در سر کلاس شد و هر دو

روز یک بار هم تست م یزدم. از بهمن ماه، آزمو نهاي سراسري عربی چهار گروه

آزمایشی دیگر را زدم )فقط تس تهای عربی گروه آزمایشی خودم را در این زمان

نزدم(؛ یعنی هر روز در مدت 30 دقیقه، دو مجموعه از تس تهاي عربي را تا آزمون

سراسري پاسخ م یدادم و تا اسفند ماه همه تس تها را زده بودم.

علی عجم

رتبۀ 2 گروه آزمايشي علوم تجربي آزمون سراسري 92 ، عربی

94/7 درصد :

مشخص است که اگر سال دوم و سوم را خیلی خوب خوانده باشی، سال چهارم

مشکلی نخواهی داشت. من چون به عربی نسبتاً مسلط بودم، اوایل سال چهارم

نگاهی گذرا به نکات قواعد عربی کردم و بعد از آن فقط تست م یزدم. شاید بتوانم

بگویم که از آبان ماه به بعد لای کتاب عربی را باز نکردم، اما زیاد تست م یزدم.

روژان ربانی

رتبۀ 7 گروه آزمايشي علوم ریاضی و فني آزمون سراسري 92 ، عربی

96 درصد:

متن کتا بها را به طور کامل تجزیه و ترکیب م یکردم. سال چهارم در ابتدا

خیلی روی لغت کار نم یکردم، اما دو سه ماه آخر، روی لغت وقت گذاشتم.

برای تست هم فقط تستهای آزمون سراسری, را کار کردم و سراغ

کتا بهای کمک آموزشی و تس تهای متفرقه نرفتم. به داوطلبان

هم پیشنهاد م یکنم که اگر در قواعد عربی ضعیف هستند، کل

گزینه های سؤال های آزمون سراسری سا لهاي گذشته را

تجزیه و ترکیب کنند.

جمع مکسّر...

ما را در سایت جمع مکسّر دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 112 تاريخ: شنبه 9 آذر 1398 ساعت: 18:42

صفحه بندی